- Hem >Kontakt
Kundservice - Kontakta oss
FAQ | Vanliga Frågor
Please check the English version of FAQ
Välj En Kategori :
Handla Online
Är dina produkter lagliga i ditt land?
Vi kan inte ge någon information om våra produkters rättsliga status i ditt land, eftersom antalet länder vi skickar till gör det omöjligt för oss att hålla oss uppdaterade på vad som är lagligt i vilka länder. Det är ditt eget ansvar att undersöka dina lokala lagar och bestämmelser innan du beställer hos oss eftersom vi inte kan hållas ansvariga om ditt paket stoppas av tullen.
Hur lägger jag en order?
- Bläddra och välj de objekt som du önskar köpa
- Lägg till önskade produkter till din kundvagn med "Lägg i varukorgen"-knappen och bestäm antal
- Klicka på "Kassa" när du är färdig med produktval
- Följ sedan anvisningarna på betalningssidan
Du måste skapa ett konto om du inte redan har ett hos oss. Du kan göra detta innan du fortsätter till betalning för din beställning - följ bara "Registrera här" -länken vid kassan.
Finns det ett krav på minimumköp?
Ja, minimumköp på 25 € (inkl. moms) är kravet för att lägga en beställning.
Kan jag ändra en befintlig beställning?
På grund av den hastighet som paket skickas ut är det osannolikt att du kommer att kunna ändra i din beställning när din betalning har mottagits. Vi behandlar beställningar så snart som betalningen accepterats. Om du behöver kontakta kundservice angående en beställning, gör det så snabbt som möjligt för att undvika komplikationer. Vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose dina önskemål, men det är inte garanterat.
Kan jag duplicera en tidigare beställning?
Definitivt! Om du loggar in på ditt konto och går till avsnittet "Beställningshistorik" kommer du att kunna upprepa eventuella tidigare order du har gjort med oss. Tryck helt enkelt på "Reorder" -knappen bredvid rätt ordning och du kommer rakt till betalningssidan. Vid detta tillfälle kan du fortfarande lägga till andra produkter i ordern eller gå rakt ut för att kolla in.
Hur upphäver jag min order?
För att upphäva en beställning behöver du bara skriva en förfrågan i formuläret på vår Kontakt sida. Fyll även i din mejladress och ditt ordernummer för snabb bearbetning av din förfrågan. Om du önskar att ändra din order eller betalningsmetod kan du göra på samma sätt.
Notera att din order endast kan ändras eller avbeställas om vi fortfarande har kvar dem, skickade beställningar kan inte ändras eller upphävas.
Betalning
Vilket namn kommer att visas i er kredit- och bank-transaktions-lista?
Royal Queen Seeds kommer ej att visas någonstans i ditt kreditkorts- eller banktransaktions-översikt. Alla avgifter kommer att visas med vårt kommersiella namn:
Hur kan jag betala för min order?
Det finns några betalningsmöjligheter tillgängliga på Royal Queen Seeds webbshop:
- Visa och Mastercard
- Banköverföring
- Bitcoin
Instruktioner för hur du fyller i varje typ av betalning lämnas efter att du har valt din föredragna betalningsmetod vid kassan. Vänligen följ dessa anvisningar noga.
Hur man betalar med kreditkort
Du kan betala för din beställning med kort. Ange bara ditt kortnummer, ditt korts utgångsdatum och din 3-siffriga säkerhetskod så som den är på baksidan av ditt kort. Kreditkortsbetalningar kan ta upp till 24 timmar att behandlas. När betalningen har genomförts då börjar vi behandla din beställning.
Observera att vi inte kan behandla förbetalda kreditkort.
Hur man betalar via banköverföring
När du är nöjd med ditt produktval, gå till kassan och välj banköverföring som betalningsmetod för att bekräfta din beställning. När du har bekräftat din beställning kommer RQS-bankuppgifter att visas på skärmen.
Vänligen se till att du använder ditt ordernummer som betalningsreferens annars kan vi inte sammankoppla betalningen till ditt köp. Banköverföringar tar normalt mellan 3 och 7 arbetsdagar till att färdigställas.
Hur man betalar med Bitcoin
Vi accepterar även Bitcoin som betalningsmetod. Vänligen följ anvisningarna i länken nedan för att använda det här alternativet.
Kan jag betala med Paypal?
För närvarande accepterar vi inte betalningar från ditt Paypal-konto. PayPals policy gentemot de produkter som vi säljer hindrar dem från att erbjuda sina betalningsmetoder i vår webbshop.
Du kan betala med kreditkort, banköverföring, Bitcoin, DialXS eller Sofort bank.
Kan jag betala med check?
Vi beklagar, vi kan inte ta emot några slags checkar.
Kan jag betala genom
Vi kan för närvarande inte acceptera "money orders" som betalning för din beställning.
Accepterar ni betalning vid leverans?
Tyvärr erbjuder vi för närvarande inte ett alternativ att betala för din beställning vid leveransen av ditt paket.
Kan jag få rabattkupong?
Lämna en recension av dina produkter och få 10% avdrags rabattkupong. Du måste vara inloggad och lämna en recension på någon produktsida
Dina rabattkuponger kommer att vara tillgängliga via Mina kuponger på ditt RQS-konto. Observera att rabattkuponger inte går att kombinera (du kommer bara att kunna bruka en per gång), men du kan använda dem ihop med värdekuponger - kuponger med en viss summa pengar som krediterats åt dem.
Frakt
Kan jag spåra mitt paket?
Ja det kan du. För att spåra ditt paket följer du instruktionerna i det automatiska e-postmeddelandet du får när ditt paket har skickats. Efter det emailet uppdateras spårningen när paketet når destinationslandet. Observera att ibland kan transaktionen ta upp till 5 arbetsdagar.
Bli inte förvånad om din beställning levereras innan du kan spåra den!
När skickar ni min beställning?
De flesta beställningar skickas inom 24 timmar efter mottagandet av betalningen. Vi skickar från måndag till fredag, utom vid helgdagar. Om din beställning lades på en fredag är det mycket troligt att det skickas följande måndag.
Är frakten diskret?
Vi sänder våra beställningar i blanka lådor utan klistermärken eller någon hänvisning till våra produkter eller vårt företag. Den enda informationen i rutan är leveransinformationen.
I varje fall, om du ännu vill ha ytterligare diskretion så erbjuder vi också ett DVD diskret post-alternativ för 5€.
Skickar ni till mitt land?
Se nedan för en fullständig förteckning över de länder som vi skickar till:
Österrike, Belgien, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Storbritannien, USA.
Vi skickar inte till något land som inte visas i förteckningen här ovan.
Vad är fraktkostnaderna?
Standardfrakt är gratis till alla länder. Vi erbjuder dock en DVD-diskret leverans för 5 €, du kan få ditt paket i ett DVD-fodral för en helt diskret leverans.
Skickar ni till postbox?
Vi skickar endast till privata, riktiga adresser. Vi skickar inte till postboxar, offentliga platser, paketeringsstationer, butiker, reläpunkter, lastfordon och liknande adresser.
Vad är UPS accesspunkt fraktmetod?
UPS Accesspunkts-nätverket är tusentals praktiska leveransplatser som kan användas när du inte är hemma för att acceptera din leverans.
Välj en åtkomstpunkt från den interaktiva kartan vid utcheckningen och konsultera öppettiderna så att du kan hämta ditt paket vid en lämplig tidpunkt. Priset på denna fraktmetod kommer att visas under kassan.
UPS erhåller email och text-alarm för att meddela när ditt paket är färdigt för upphämtning.
Vilket företag skickar ni med?
Vår fraktpartner skickar alla våra paket till oss. För att erbjuda dig den bästa möjliga vägen använder de olika posttjänster.
Behöver jag signera vid leverans?
Din leverantör kommer att leverera ditt paket i hand vid din leveransadress. Om du är frånvarande och paketet inte passar genom brevinkastet bör du få ett meddelande med instruktioner om hur du går till väga för att få din beställning.
Om ditt paket returneras till vårt lager kontaktar vi dig omedelbart.
Vad händer om jag inte får min beställning?
Leverans tar vanligtvis mellan 3 och 7 arbetsdagar. Räkna dagen för leverans som dag 0 och kom ihåg att lördag, söndag och bankfridagar inte anses vara arbetsdagar.
Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst om du inte har fått ditt paket inom 10 arbetsdagar efter att det skickats.
Kommer mitt paket att kontrolleras av tullen?
Ditt paket kan alltid kontrolleras av ditt nationella tullkontor, oavsett vilken fraktmetod du väljer.
Vänligen observera att även om vi kan skicka till ditt land, kan vi inte ge någon information om den rättsliga statusen för våra produkter i ditt land. På grund av den mängd länder som vi skickar till det är det helt enkelt omöjligt för oss att hålla reda på vad som är lagligt i vilka länder.
Det är ditt eget ansvar att undersöka dina lokala lagar och bestämmelser innan du beställer hos oss. Tänk på att vi inte kan hållas ansvariga om ditt paket stoppas av tullen.
Sekretess och säkerhet
Är försändelsen diskret?
Vi gör allt vi kan för att säkerställa att paketen inte har ytterligare information frånsett ditt namn och leveransadress. Förpackningarna är vanliga för att ej göra uppmärksamhet och vi erbjuder ett "Stealth-alternativ" för en liten extra avgift på 5€.
Varför behöver ni min personliga information?
Din personliga information behövs för att skicka ditt paket och kontakta dig om ett problem skulle uppstå. Dina uppgifter delas inte med en tredje part eller används på något annat vis.
Vem kan se mina personuppgifter?
Din personliga information är konfidentiell och den kommer aldrig att delas med någon tredje part. Vi använder din personliga information vid orderbehandling eller om vi behöver kontakta dig av någon anledning.
Om du vill ta bort ditt konto, vänligen kontakta vårt kundservice-team genom att använda kontaktformuläret nedan - försäkra dig om att du har loggat in på ditt konto först.
RQS Growers Club
Vad är RQS Growers Club?
Detta är vårt lojalitetsprogram där vi kommer att belöna dig för alla köp. Känn dig fri att kolla in vår avsedda sida för mer information.
Hur kan jag använda mina poäng?
Du kan använda poängen till att betala för en beställning, få rabatter eller köpa exklusiva medlems-produkter.
Vad är pengapoäng och nivåpoäng?
Green Points tjänas genom köp, gåvor och belöningar/handlingar (födelsedagspresent, recension m.m). Money Points kan bytas ut mot rabatter, exklusiva produkter och/eller kampanjer, men påverkar inte din medlemsnivå inom lojalitets programmet.
Level Points tjänas bara genom inköp och poängen räknas mot din medlemsnivå (desto mer Level Point, ju högre medlemsnivå).
Jag har gjort ett köp, men mina poäng har inte krediterats.
Poängen kommer krediteras 7 dagar efter att din beställning skickats.
Mitt konto
Hur skapar jag mitt RQS-konto?
Mycket enkelt och snabbt! Klicka bara på "Ditt konto" längst upp på vår hemsida och välj sedan "Registrera" och följ anvisningarna. Ditt konto kommer att vara färdigt på mindre än 2 minuter.
Kan jag uppdatera mina uppgifter?
Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter genom sektionen "Personlig information" i "Ditt konto".
Behöver jag ett konto?
Ja, du kommer att behöva skapa ett konto. Gäst-beställning är inte ett alternativ. Dina uppgifter är säkra, vi delar aldrig ditt data med någon tredjepart och de används endast för att kontakta dig angående beställning och kampanjer.
Kan jag radera mitt konto?
Om du vill radera ditt konto så kontakta då vår kundtjänst via kontaktformuläret nedan—se dock till att du först är inloggad på ditt konto.
Returer
Kan jag få återbetalning?
För att kunna få återbetalning måste du skicka tillbaka ditt oöppnade paket. Se nedan de steg du behöver följa:
- Kontakta kundsupport genom vårt kontaktformulär för att begära en returetikett; se till att du är inloggad och välj det ordernummer som motsvarar det på paket du vill returnera
- Sätt returetiketten på paketet och följ dess anvisningar
- När vi mottagit ditt returpaket behandlar vi ditt återbetalningsbelopp - vi kan behöva fråga dig om dina bankuppgifter, eftersom det ibland inte är möjligt att återbetala till kort. Bitcoins och kontanter i kuvert kommer endast att återbetalas via banköverföring
- u kan också använda formuläret för återkallelse av RQS, men det är inte obligatoriskt för oss
Vänligen, ha i åtanke att återbetalning kan ta mellan 1 och 3 veckor.
Hur rapporterar jag ett saknat objekt?
Om du har fått din beställning och det finns några saknade artiklar följer du stegen nedan:
- Kontakta vår kundsupport med hjälp av kontaktformuläret inom en vecka från leverans. Se till att du är inloggad och välj det ordernummer som du fick ofullständigt
- En bild som visar paketinnehållet samt ditt ordernummer skrivet på ett papper kommer att krävas
Vad händer om du får ett skadat föremål?
Ibland blir beställningar skadade under leveransen. Om det finns några skadade föremål med din beställning, gör så som följer:
- Skicka mail till oss eller använd kontaktformuläret längst ner på sidan för att komma i kontakt med vårt supportteam. Se till att du är inloggad på ditt konto och att du hänvisar till beställningen med skadade artiklar
- Vårt team kommer att be dig att skicka en bild som tydligt visar det skadade objektet och ett papper med beställningsnumret
Kontakta
Hur kontaktar jag?
För att komma i kontakt, fyll bara i formuläret nedan. Om du är en registrerad kund, logga in före du kontaktar oss.
När kan jag förvänta mig ett svar?
Vi försöker att besvara alla frågor snabbast möjligt. Observera att meddelanden endast kan bli besvarade mellan måndag och fredag under kontorstid.
Om du inte ej fått något svar efter 5 arbetsdagar, var god och kontrollera din spam-mapp och kontakta oss igen via kontaktformuläret nedan med ditt meddelande och ange datum och tid för ditt tidigare meddelande.
KONTAKTA OSS
Hos Royal Queen Seeds är vi stolta över att producera den bästa cannabisgenetiken och de bästa feminiserade, autoflowering och medicinska marijuana fröna på topphyllan.
Den här sidan är utformad så att du kan få svar på många utav dina frågor. Ovan hittar du en databas med vanliga frågor om ett stort antal ämnen, inklusive retur, frakt, vårt online-beställningssystem och mer.
Om du inte hittar det du letar efter, kontakta oss via formuläret nedan. Alternativt så kan du kontakta oss via telefon.
SNORKEL SPAIN SLU | [email protected] |
Apartado de Correos nº 146 | t. 34 93 737 98 46 (M-Th 8h to 16h, Fri 8h to 14h) |
08170 Montornès del Vallés | VAT: ESB-65812810 |
Barcelona | Coc Number: B-65812810 |
SNORKEL SPAIN SLU |
Apartado de Correos nº 146 |
08170 Montornès del Vallés |
Barcelona |
[email protected] |
t. 34 93 737 98 46 (from 8:00 to 16:00) |
VAT: ESB-65812810 |
Coc Number: B-65812810 |
Om du har en fråga angående din beställning, vänligen se då till att skriva in numret i rutan Beställningsnummer.
Categories
Royal Queen Seeds collection
Sour Diesel Green Gelato Fat Banana OG Kush Northern Light Royal Gorilla Cookies Gelato Critical Royal Runtz HulkBerry